Ukoliko želite bolje pamćenje jedite gljive

Znanstvenici Nacionalnog sveučilišta su u roku od šest godina (2011. – 2017.) provodili istraživanje o utjecaju gljiva u prehrani na zdravlje. Konačni rezultati su pokazali kako ljudi koji
na tjedan pojedu najmanje 300g gljiva imaju 50% veće šanse da neće razviti kognitivne smetnje. Kako smatraju, sve je to zbog tvari pod nazivom ergotionein, koja se može naći u gljivama.
Ergotionein je antioksidans koji djeluje antiupalno i kojega ljudi ne mogu sami proizvesti,
ali u organizam dolazi kroz hranu i može se naći u gljivama.
Studija pokazuje da ljudi sa kognitivnim smetnjama pokazuju blage znakove gubitka pamćenja, zaboravljivost, teškoća u govoru, izostanka pažnje i probleme s vidom. U studiju je uključeno
šest vrsta gljiva kao što su zlatni šampinjon, bukovača, shiitake, obični šampinjon, ukiseljene gljive i sušene gljive. Što se tiče subjekata istraživanja u njega je bilo uključeno 600 Kineza iz Singapura koji su stariji od 60 godina, a mjereni su im opći zdravstveni pokazatelji poput tlaka, težine, visine, te brzina hodanja. Zatim su ispitanici podvrgnuti ozbiljnim neurološkim testiranjima tijekom kojih su se pratili znakovi demencije.
Isti znanstveni tim je u svojim ranijim studijama dokazao da nedostatak ergotioneina može dovesti do neurodegenerativnih bolesti poput Alzheimerove bolesti, ali da pojedini spojevi gljiva utječu na sintezu i rast živaca, te da bioaktivni sastojci pomažu proizvodnju sastojaka koji štite mozak od propadanja.