Svjetla na automobilima imat će potpuno novu ulogu

Volkswagen testira nove opcije koje bi mogla imati svjetla na automobilima te će vožnja
s njima biti puno sigurnija za sve sudionike u prometu.
Tehnologija radikalno mijenja automobile koji bi na kraju mogli postati velika računala
na kotačima jer bi u budućnosti umjesto ljudi vozilima trebali upravljati upravo računala
i softver, dok ćemo mi postati samo putnici koji će uživati u vožnji.
Osim navedenih promjena, tehnologija bi mogla donijeti i velike novitete u načinu
na koji koristimo svjetla na vozilima, a kako bi to u budućnosti moglo izgledati, upravo
testira Volkswagen – ta je kompanija u Njemačkoj otvorila “Center of Lighting Excellence”,
testni poligon na kojem testira brojne prototipove svjetala kakva bi automobili mogli koristiti
.
Dio testova odnosi se na osvjetljenje kakvo bi već uskoro mogli koristiti, dok se drugi dio odnosi na budućnost u kojoj će računala upravljati vozilima te im neće biti potrebna svjetla kakva ljudi danas koriste (jer računala “vide” i u mraku), nego će se koristiti za druge stvari poput upozorenja pješacima i slično.
Jedan od koncepata koje u VW-u razvijaju odnosi se na stražnja svjetla – prilikom vožnje unatrag, projicirala bi se dva crvena snopa koja bi upozorila pješake, bicikliste i automobile
na opasnost.
 Ovo je zanimljiva ideja koja bi se mogla realizirati uskoro, a drugi zanimljiv projekt odnosi se na projiciranje svjetla s bočne strane vozila gdje se nalazi vozačev mrtvi kut kako bi
se vozači u vozilima pored upozorili na mjesto na kojem ih vozači u traci pored neće vidjeti.
Zanimljiva je i opcija optičkog asistenta koji na cestu projicira svjetlo pokazujući širinu
i smjer automobila 
– uz takvo navođenje vozač će točno znati koliko je udaljen od ruba
ceste ili središnje linije i može li primjerice proći između dva automobila, kroz uže prolaze
i slično.
Još jedan zanimljiv koncept, s kakvim su se poigrale i neke druge automobilske kompanije
u prošlosti, odnosi se na postavljanje ekrana na prednju, stražnju i bočne strane vozila.
Na tim ekranima mogle bi se prikazivati kratke poruke ili upozorenja ostalim sudionicima
u prometu – npr. automobil bi pješaku mogao poručiti da ga je vidio i da može prijeći cestu, vozila koja idu iz suprotnog smjera mogla bi se upozoriti na prometne gužve ili nesreću i slično.
Pitanje je kada će i hoće li uopće ovakvi koncepti zaživjeti, no svakako je zanimljivo vidjeti
s kakvim novitetima eksperimentiraju automobilske kompanije i što sve možemo očekivati
na tom tržištu u budućnosti.
(Zimo.hr)