Suha koža je samo jedan simptom dehidratacije tijela

Iako se dehidratacija pojavljuje najčešće kod starijih ljudi ni mlađi, posebno u posljednje vrijeme, nisu imuni na dehidrataciju a da toga nisu ni svjesni. Suha koža može predstaljati tek jedan simptom dehidratacije, a koji su to ostali?
1. Žeđ – je očit znak dehidratacije. Naš organizam funkcionira tako da tijelo od jednog organa posuđuje vodu i daje ga drugom kojemu je potrebnija, što stvara osjećaj žeđi i organizam se tada mora nadopuniti. Međutim, žeđ se pojavljuje kada je tijelo već dehidrirano pa i nije najbolji pokazatelj hidratacije.
2. Taman urin – ukoliko je vaš urin tamne žute boje to je znak da je tijelo dehidrirano i da vam je potrebno više tekućine. Tijelo zadržava vodu kako bi sačuvalo malo vode koja je uvijek u sustavu. Kada bubrezi rade koncentracija toksina je veća u manje mokraće i na taj se način zadržava potrebna voda u tijelu.
3. Zadah – ukoliko čovjek ne pije dovoljno vode njegov zadah postaje loš. To je zato što, ukoliko čovjek ne pije dovoljno vode, usta mu ne proizide dovoljno sline koja ubija bakterije. Kada se bakterije razmnožavaju dah ima neugodan miris.
4. Glavobolje – ukoliko ne pijete dovoljno vode tkivu u mozgu gubi vodu što na kraju rezultira privremenim smanjenjem mozga, mozak se skuplja i aktivira receptore za bol što rezultira glavoboljom. Također se smanjuje volumen krvi, te protok krvi i kisika u mozak što će dodatno potaknuti glavobolju.
5. Loše raspoloženje, ali i koncentracija – dehidracija uzrokuje to da se određeni procesi u tijelu kompromitiraju te to utječe na sposobnost koncentracije i normalnog reagiranja. Ukoliko pijete dovoljno tekućine voda će prenijetu hranjive tvari u vaš mozak i isprati štetne toksine što će povećati vašu učinkovitost.
6. Želja za šećerom – tijelo glikogen, ugljikohidrat pohranjen u mišićima, brže troši ukoliko je dehidrirano, pa se nakon treninga najčešće dešava da osjećate glad i želju za uhljikohidratima, posebno šećerom. Prije nego li pojedete nešto slatko popijte čašu vode.
7. Loš san – ukoliko idete u krevet sa manjom dehidracijom vaš san će biti isprekidan, što također dovodi do hrkanja, suhih nosnica i grčeva u nogama. Ukoliko vas voda prije spavanje tjera na toalet tijekom noći, problem se može riješiti. Pijte prije 20h, ali umjereno i to se ne bi trebalo dešavati.