Real dogovorio najveći sponzorski ugovor u povijesti nogometa

Real Madrid i Adidas sklopili su dogovor oko novog sponzorskog ugovora koji će biti najveći
na svijetu.
Real Madrid i Adidas konačno su postigli dogovor, pišu španjolski mediji.
Pregovori oko produljenja sponzorskog ugovora trajali su dvije i pol godine.
Florentino Perez težak je pregovarač, bezbroj puta dokazao je da zna naplatiti
Realov status najvećeg kluba na svijetu, ali ni Nijemci nisu sisali vesla.
Koristile su sve moguće taktike, bilo je povuci-potegni, čak se spekuliralo kako
se slavna njemačka tvrtka namjerava povući iz posla zbog prevelikog apetita
madridskog velikana, ali na kraju su se ipak našli.
Adidas je navodno pristao potpisati s Realom najveći sponzorski ugovor
u povijesti nogometa. Real će nadmašiti Barcelonin desetogodišnji ugovor
s Nikeom
 po kojem će katalonski klub zarađivati fiksnih 105 milijuna eura godišnje.

Real i Adidas sklopili dogovor

U razdoblju od 2020. do 2030. Adidas će isplatiti Realu fiksnih 1,1 milijardu eura
za nošenje njegova dresa, što je 110 milijuna eura godišnje. Uz jamčenih 110 milijuna eura, dogovoreni su i varijabilni iznosi po kojima se Realova zarada ne godišnjoj razini može popeti
do čak 150 milijuna eura. Takve su barem informacije španjolskih medija. Ne može ih se uzeti zdravo za gotovo.
Real po trenutačnom ugovoru s Adidasom zarađuje 40 milijuna eura fiksnih i 12 milijuna varijabilnih, ukupno 52 milijuna eura. Dakle, Real će po novom ugovoru zarađivati dvostruko
više, i to bez varijabilnog dijela.
Adidas je sličan iznos isplatio samo NBA ligi. Adidasov osmogodišnji ugovor s NBA ligom
vrijedi točno milijardu dolara, što je oko 110 milijuna eura godišnje, koji se dijele na 21 klub.
Real će, dakle, imati ugovor kao cijela liga.
Po detaljima ugovora koji su procurili objavom informacija Football Leaksa u Der Spiegelu,
može se zaključiti da Real dobiva dodatnih 22,5 posto od svakog prodanog dresa. To je taj varijabilni dio koji ovisi o broju prodanih dresova. Pretpostavlja se da je to najveći postotak
u svijetu nogometa, što znači da svi ostali klubovi dobivaju manje ili barem da nitko ne dobiva više.

Najveći postotak od prodaje dresova

O tome smo već nekoliko puta pisali. Klubovi od prodaje dresova dobivaju samo određeni postotak, koji je uglavnom značajno manji od 20 posto, a ne cjelokupan iznos, kako mnogi
mediji olako znaju pisati kada zbrajaju zarade klubova od prodaje dresova. Posljednji su
slučajevi transferi Cristiana Ronalda i Neymara kada su se objavljivale dječje PR priče.
Po toj naivnoj računici Juventus i PSG prodajom dresova u nekoliko tjedana isplatiti su veći
dio uloženog u transfere, što je, naravno, obična budalaština. Jer, nisu sponzori baš toliko bedasti da isplaćuju klubovima desetke fiksnih milijuna eura na godišnjoj razini, a onda im
još prepuste i svu zaradu od prodaje dresove. Gdje bi onda bila njihova računica!?
Činjenica jest da svi klubovi napuhavaju svoje ugovore sa sponzorima, a kako ih ne objavljuju
u javnosti, ne može sa sigurnošću znati kolike su točno cifre. Pretpostavlja se da su obično manje nego što procuri u medije, pa je tako moguće da ni Realov ugovor nije baš sasvim
takav kako se piše. Marca, primjerice, piše da je Barcelona preko svojih medijskih trabanata napuhala svoj ugovor s Nikeom, te da to nitko ne može provjeriti. Logično je zaključiti – zašto
bi drugačije bilo s Realom!?

Obnova Santiago Bernabeua

Kako god, neprekidna suradnja Reala i Adidasa traje od 1998., ali prvi put Real je stavio
tri pruge na svoj dres 1981. Adidas je bio Realov sponzor do 1986., a potom Hummel
do 1994. i Kelme do 1998. Real trenutačno možda ne ide dobro na zelenom travnjaku,
ali u poslovnom smislu cvjetaju mu ruže. Iz godinu u godinu bilježi porast prihoda u svim segmentima poslovanja.
Madriđani su nedavno objavili godišnji prihod od 751 milijun eura što je klupski rekord.
Stoga ne čudi što su odlučili podignuti kredit od 575 milijuna eura i sami krenuti u obnovu Santiago Bernabeua. Ako zadrže rast prihoda od desetak posto na godišnjoj razini, bez
problema će servisirati obveze prema bankama i neće trebati sponzorsku injekciju.
Na taj način zadržat će ime mitskog stadiona koji je nazvan po najuspješnijem predsjedniku Reala. Naravno, to je rizičan potez, jer nitko im ne može jamčiti da će financijska situacija godinama ostati ista. Zarada je povezana i s rezultatima na travnjaku, a oni su uvijek nepredvidivi. Novi ugovor s Adidasom dobar je zalog za ulazak u milenijski projekt kako
ga je nazvao predsjednik Reala Florentino Perez.
(Gol.hr)