Počinju testiranja: Mercedes se priprema za budućnost

Sljedeće godine cestama SAD-a krstarit će Mercedesovi automobili kojima će upravljati računala, a ova se kompanija priprema na budućnost u kojoj će sve više ljudi, umjesto posjedovanja vozila, koristiti usluge taksija.
Bez obzira na to kakvo je trenutno stanje na tržištu, koliko su kompanije popularne
i koliko zarađuju, uvijek moraju gledati prema naprijed i prema budućnosti koja donosi
radikalne promjene
 te je već danas potrebno investirati u istraživanje i razvoj tehnologija
kakve će postati standard tek za nekoliko godina.
Na primjerima nekadašnjih mobilnih giganata Nokije i BlackBerryja najbolje možemo vidjeti
što se može dogoditi ako se kompanije ne prilagode promjenama i zahtjevima tržišta i korisnika, a nešto slično sada se događa i na automobilskom tržištu.
Iako su promjene na ovom tržištu puno sporije i proći će još dosta vremena dok električni,
a pogotovo autonomni automobili postanu svakodnevni prizor na našim cestama,
ako automobilske kompanije već sada ne počnu s prilagodbom na takve radikalne promjene,
i njih bi mogla zadesiti sudbina Nokije i BlackBerryja.
Tih su promjena, naravno, svjesni u automobilskim kompanijama koje testiraju ne samo autonomna vozila, već i taksi servise u kojima u automobilima neće biti ljudi, već će njima upravljati računala. Jedna od takvih kompanija je i Daimler koji bi sljedeće godine trebao
početi s testiranjem autonomnog taksi servisa u Silicijskoj dolini.
Daimler bi na početku trebao koristiti autonomne modele iz B i S serije Mercedesa – iako će ovim vozilima upravljati računala, u njima će se ipak nalaziti vozač spreman za preuzimanje kontrole, no nakon određenog perioda testiranja, ljudi više vjerojatno neće biti potrebni za volanom.
Također, flotu automobila iz B i S klase trebala bi zamijeniti vozila koja su razvijena isključivo
za autonomnu vožnju poput futurističkog automobila F 015 Luxury In Motion 
koji je prvi put prikazan još prije nekoliko godina.
U razvoju autonomne tehnologije Daimler će surađivati s drugim kompanijama, poput Bosha
i Nvidije jer, kako je za Wired komentirao šef autonomnog odjela u Daimleru Uwe Keller,
teško da neka kompanija može sama riješiti sve izazove koje donosi razvoj automobila
bez vozača.
Daimlerov put od početka testiranja do službenog taksi servisa u kojem će računala upravljati futurističkom vozilima i prevoziti ljude kao današnji taksiji neće biti jednostavan i trajat će jako dugo, no prema svemu što se dešava na automobilskom tržištu, čini se kako je to budućnost koja nas čeka i koja će, barem kada je način transporta u pitanju, biti potpuno drugačija nego danas.

 

 

Izvor: Zimo.hr