Kako to lubenica utječe na organizam?

Lubenica je vjerojatno svima prva asocijacija na ljeto, nije niti čudo kada je tako osvježavajuća,
a upravo takvu hranu treba konzumirati, međutim, da li ste se zapitali što ju to čini posebnom i kako djeluje na organizam?
Bogata je vitaminima – lubenicu čini 92% vode i 8% hranjivih stvari poput vitamina (C, A, B6), kalcija, kalija, magnezija, vlakana, proteina, minerala, ali sadrži i niacin i tiamin, te veliku paletu karotenoida, fitonutrijenata odnosno likopen.
Pomaže pri mršavljenju  – budući da lubenica sadrži veliku količinu vode, ali i vlakana upravo
ta kombinacija održava liniju vitkom. Sprječava nakupljanje viška masnoća u tijelu, a pored toga vlakna su odlična za probavu.
Prevencija je moždanom i srčanom udaru – kalij oslobađa napetost u krvnim žilama i arterijama, pa stimulira protok krvi i smanjuje stres. Karotenoidi sprječavaju zgrušnjavanje
krvi pa se tako smanjuje šansa za stvaranje krvnih ugrušaka, ali i moždani i srčani udar i aterosklerozu.
Pomaže kod dijabetesa – lubenica ima 30 kalorija na 100 grama što je prilično malo te se zbog toga preporučuje dijabetičarima. Vitamini i minerali poput kalija i magnezija pomažu u ispravnom funkcioniranju inzulina čime se smanjuje nivo šećera u krvi.
Dobra je za oči – beta – karoten, vitamin C, lutein i zeaksantin iz lubenice djeluju tako da sprječavaju sljepoću i degeneracije zbog starosti.
Bubrezi – kalij u lubenici smanjuje koncentraciju mokraćne kiseline u krvi što smanjuje šanse za oštećenje bubrega i stvaranje kamenca. Budući da potiče i mokrenje bubrezi će biti čisti.

 

Photo: Web izvor