Hit enter to searchOverlay or ESC to close

Kako je pandemija promijenila naše potrošačke navike

Ovih dana možemo svjedočiti štednjama kakve nismo vidjeli ranije, ali i impulsivnim i paničnim kupovinama. Huffington Post donosi osam zanimljivih statističkih pokazatelja o promjeni potrošačkih navika u Sjedinjenim Američkim Državama, koje se ne razliku mnogo od onih u ostalim dijelovima svijeta.

Trećina Amerikanaca troše novac uslijed stresa

Ne čudi što mnogi osjećaju stres u vrijeme pandemije, ali čude različite strategije suočavanja sa stresom. Za neke to znači trošenje novca.

Nedavno istraživanje američke organizacije Credit Karma pokazalo je da 35 posto ispitanika impulsivno troše novac kako bi se izborili sa stresom zbog koronavirusa. Među njima je 45 posto onih koji posežu za bespotrebnim kupovinama barem jednom sedmično, dok 17 posto njih impulsivno kupuju svakog dana.

Istraživanje je pokazalo i da 18 posto ljudi troše više novca tokom pandemije nego što je to bio slučaj ranije.

Bespotrebni troškovi na zabavu i alkohol

Iako vjerovatno trošite manje novca na izlaske u kafiće ili odlazak u kino, postoji šansa da se povećala vaša potrošnja na druge izvore zabave, piše Huffington Post.

Amerikanci bespotrebno troše najviše novca na zabavu (29 posto) i alkohol (23 posto), pokazalo je istraživanje Wallet Huba. Osamnaest posto anketiranih stanovnika SAD-a priznalo je da troši previše novca na stvari koje im nisu nužno potrebne.

Online kupovina veća za 60 posto nego prošle godine

Uz više vremena kod kuće, Amerikanci sve više posežu za online kupovinom. Internetska prodaja robe do 25. aprila ove godine povećana je za 60 posto u odnosu na isti period prošle godine, pokazuju podaci kompanije Nielsen.

Stanovnici SAD-a preko interneta najviše kupuju hranu, kućanske predmete, kozmetičke proizvode te proizvode za njegu kućnih ljubimaca i beba.

Kupovina sredstava za dezinfekciju ruku

Iako su se ljudi okrenuli online trgovini, veliki broj prodavnica i dalje je otvoren za posjetu. Proizvod čija prodaja je drastično porasla u ovim prodavnicama je sredstvo za dezinfekciju ruku.

Podaci istraživanja kompanije Nielsen pokazuju da je prodaja dezinfekcionih sredstava porasla za čak 420 posto u odnosu na prošlu godinu.

Pored sredstava za dezinfekciju ruku, porasla je i prodaja zobenog mlijeka i brašna.

Više se kupuje smrznuta hrana

Kako Amerikanci moraju ograničiti svoja kretanja, što znači odlazak u prodavnicu samo po najnužnije namirnice, puno više se prodaju proizvodi koji mogu duže trajati.

Stoga nije iznenađujuće da se smrznuta hrana kupuje 47 posto više u odnosu na prošlu godinu, podaci su Nielsena.

Izbjegavanje korištenja javnog prijevoza

Pandemija koronavirusa izmijenila je i stavove ljudi o korištenju javnog prijevoza, pokazalo je istraživanje IBM-a. Više od 20 posto ispitanika iz SAD-a koji su se redovno vozili autobusima, podzemnim željeznicama ili vozovima, kazali su da više neće. S druge strane, 24 posto ispitanika kazalo je da više neće koristiti taxi usluge.

Nešto više od 17 posto ispitanika kazalo je da će se osloniti samo na svoja lična vozila.

Bezkontaktno plaćanje

Mnogi prodavači i kupci su zabrinuti zbog korištenja fizičkog novca i njegovog utjecaja na širenje koronavirusa. Stoga se potrošači okreću tehnologiji i beskontaktnom plaćanju.

Gotovo 40 ispitanika IBM-ovog istraživanja kazalo je da se okreću mobilnom i kartičnom plaćanju prilikom kupovine.

Kupci se okrenuli lokalnim prodavnicama i proizvodima

Kako su trgovački centri ostali zatvoreni, a za kupovinu u većim prodavnicama mora se čekati u redovima, kupci su se okrenuli prema manjim lokalnim prodavnicama.

Oko 25 posto ispitanika u istraživanju IBM-a izjavilo je da sada češće kupuju u lokalnim trgovinama, ali i biraju lokalno poizvedene, odnosno domaće proizvode.