Hit enter to searchOverlay or ESC to close

Kako će vašem zdravlju pomoći konzumacija orašastih plodova?

Već svi dobro znaju da se orašasti plodovi koriste kao dodatak ishrani, ali i kao međuobrok,
bilo kako bilo njihovo konzumiranje dovest će vaš organizam u bolje stanje, te očuvati zdravlje.
Već 2004. godine izvršena je studija, koja je objavljena u Harvard Medical School Family Health Guide, u kojoj je utvrđeno kako je orašaste plodove najbolje konzumirati u kombinaciji s drugim orašastim plodovima i to sirove, nezačinjene jer baš su tako najbolji izvor nutrijenata i antioksidansa. Svaki od njih ima svoju svrhu pa tako neki služe za zdravlje mozga, prostate ili gubitak kilograma.
Bademi, pistacije, indijski oraščić – neki orašasti plodovi sadrže manje kalorija od drugih, a upravo su ovo plodovi sa najmanje kalorija. Tako najmanje kalorija sadrže bademi, potom indijski oraščić i na kraju pistacije. Naravno to je tako ukoliko oni nisu prženi i nije im dodana sol.
Orasi – najviše odgovaraju zdravlju srca jer sadrže veliki dio kiselina pogodnih za srce. Neke studije pokazuju kako su dobri i za smanjenje upala i u oksidaciji arterija nakon masnog obroka. Kako biste postigli ove rezultate potrebno je, bar tako kažu, pojesti osam oraha dnevno.
Kikiriki – bogat je folnom kiselinom što ga čini veoma dobrom zaštitom od pada kognitivnih funkcija. Izvor je zdravih masti, folne kiseline i vitamina E, pa tako odgovara i trudnicama.
Pekan i brazilski orah – brazilski orah sadrži mineral selen i dobar je u zaštiti od raka prostate, međutim s ovim orahom ne smijete pretjerati jer se velike količine selena dovode u vezu sa pojavom dijabetesa tipa dva. Pekan orah sadrži steroid koji će ublažiti simptome uvećane prostate.
Bademi – su bogati kalcijem pa su dobri za cjelokupno zdravlje organizma, a sadrže velike količine vitamina E koji sprječava upale. Tako se najčešće u prehrani koristi za prevenciju bolesti.
Photo: Web izvor