Kad Android poludi: Našli smo rješenja najčešćih boljki na vašem smartfonu

Što poduzeti ako vaš pametni telefon s Googleovim operativnim sustavom odbija preuzeti aplikacije, sporo radi ili se ne može spojiti Wi-Fijem? Evo pregleda nekih od najčešćih problema i savjeta kako ih riješiti.

Baterija se prebrzo troši

Jedan od najjednostavnijih načina kako produljiti trajanje baterije traži promjenu postavki za lokaciju i razinu svjetline zaslona.
Otvorite izbornik s postavkama, kliknite na Location i odaberite način rada koji štedi bateriju. Što se svjetline tiče, izbjegavajte korištenje automatskog prilagođavanja zaslona okolini. Umjesto toga namjestite svjetlinu negdje ispod pola, odnosno na razinu koja odgovara vašim očima.
Uz navedeno provjerite ima li vaš smartfon zaseban štedljivi način rada, kao i koje aplikacije najviše troše bateriju.

Korisničko sučelje je sporo i neresponzivno

Pametni telefoni s operativnim sustavom Android obično počnu sporije raditi kako im se memorija puni. Pokušajte pobrisati aplikacije koje ne koristite, a fotografije, video zapise i druge multimedijalne sadržaje koji vam nisu neposredno potrebni prebaciti na čvrsti disk i/ili u računalni oblak. Također možete probati obrisati cache za aplikacije i ograničiti korištenje animiranih pozadinskih slika (wallpaper).
Cache ćete obrisati tako što ćete otvoriti Settings, pa Apps. Potom odaberite aplikaciju i zatim opciju Clear Cache. Za to možete upotrijebiti i programe kao što su App Cache Cleaner ili Clean Master, ali razmislite trebate li dodatne aplikacije na smartfonu ako je krcata memorija problem kojeg morate riješiti.

Problemi s povezivanjem

Vaš se smartfon ne može spojiti na Bluetooth, Wi-Fi ili mobilni internet? Evo jednostavnog trika: uključite zrakoplovni način rada na 30 sekundi pa ga potom isključite i pokušajte se ponovno spojiti. Ako to ne upali, pokušajte isključiti pa uključiti svaku problematičnu vezu zasebno.
Provjerite je li možda problem u vašem routeru za Wi-Fi – resetiranje bi moglo riješiti problem. Ako ništa od navedenog ne pomogne, pokušajte vaš pametni telefon vratiti na tvorničke postavke. Prije toga svakako napravite sigurnosnu kopiju (backup) podataka koje ne želite izgubiti.

Pametni telefon odbija sinkroniziranje

Provjerite je li smartfon povezan s internetom i je li servis koji želite sinkronizirati (primjerice, Google ili Dropox) aktivan i u funkciji. Također provjerite jeste li lozinku utipkali ispravno pa pokušajte ponovno. I dalje ne radi? Uklonite sporni korisnički račun s uređaja i ponovno ga dodajte.

Smartfon ne prepoznaje karticu microSD

Bez kartice microSD bit će puno teže riješiti probleme koji se javljaju zbog toga što ste zapunili internu memoriju pametnog telefona.
Ako vaš uređaj ne prepoznaje SD karticu, probajte ju formatirati. Otvorite Settings, pa Storage i potom odaberite Format SD card(morat ćete malo skrolati prema dolje do te opcije). Potvrdite odabir još jednom.
Ako ovo ne uspije, morat ćete povezati karticu SD s računalom koje ima čitač kartica. Ne prepozna li ni računalo karticu, trebat ćete naći softver za povrat podataka poput Data Recovery Wizard.

Aplikacije se ruše

Postoji more razloga zašto bi se aplikacije mogle rušiti. Pokušajte prvo provjeriti postoje li softverske nadogradnje za aplikaciju koja vam stvara nevolje ili za vaš smartfon. Ako postoje, instalirajte ih. Ako to nije riješilo problem, prisilno zatvorite aplikaciju i potom ju ponovno otvorite. Nije pomoglo? Pokušajte ju deinstalirati i ponovno instalirati.

Googleova aplikacija Play Store se stalno ruši

Uzrok problema vjerojatno je u cacheu, pa ga pokušajte počistiti. Otvorite Settings, pa ApplicationsAll AppsGoogle Play StoreStorage i odaberite Clear Cache. Zatim ponovno pokrenite svoj pametni telefon i provjerite radi li Google Play kako treba.

Preuzimanje aplikacija ne radi

Dva su moguća razloga zašto ne možete preuzeti aplikacije na vaš pametni telefon s Androidom. Prvi uzrok problema je cache za aplikaciju Google Play Store. Počistit ćete ga tako što ćete otvoriti Settings, pa ApplicationsAll AppsGoogle Play StoreStorage i odaberite Clear Cache. Zatim ponovno pokrenite svoj pametni telefon.
Ako to ne upali pokušajte obrisati povijest pretraživanja za Google Play. Otvorite Google Play i kucnite na sličicu s tri vodoravne linije u gornjem lijevom kutu zaslona kako biste otvorili izbornik. Odaberite Settings i kucnite na Clear local search history.

Što ako ste instalirali zlonamjerni softver?

Instaliranje zlonamjernog softvera (malware) najlakše ćete izbjeći ako ne preuzimate aplikacije iz neslužbenih i sumnjivih izvora. Ali, pošto ih zna biti i u Googleovoj trgovini aplikacijama Play, nije loše znati kako možete ukloniti malware. Jednostavno je: deinstalirajte spornu aplikaciju. Nije loše ni upogoniti skener za zalonamjerni softver poput Lookouta.

Zaslon ne reagira na dodir

Pokušajte ponovno pokrenuti vaš pametni telefon. Pritisnite tipku za uključivanje/isključivanje i zadržite pritisak dok se uređaj ne isključi. Potom pričekajte par minuta, pa ga ponovno uključite. Ovo, doduše, neće biti od velike koristi ako ste fizički oštetili zaslon ili ako je vaš smartfon proveo u vodi dulje no što je predviđeno.
(tportal.hr)