Kako bi naše tijelo funkcioniralo na najbolji mogući način potrebno je unositi što više minerala cinka, u nastavku možete pročitati koje su posljedice nedostatka ovog minerala u organizmu,
ali pomoću koje se hrane najviše može u unijeti.
Uz željezo, magnezij, kalij i kalij mineral cinka jedan je od najvažniji za normalno funkcioniranje organizma. On doprinosi razvoju kognitivnih sposobnosti i pamćenja te pomaže u proizvodnji
T3 hormona štitnjače. Pomaže i u boljem funkcioniranju imunološkog sustava, diobi stanica, bržem zarastanju rana, ali i obnavljanju tkiva. Pridonosi općem razvoju čovjeka pa se tako trudnicama savjetuje da uzimaju dovoljne količine ovog minerala.
Nedostatak cinka manifestira se u obliku akni, pojavi ekcema i suhe kože koja se peruta,
te seboreičnog dermatitisa ili alopecije. Ogleda se i u pojavi bijelog sloja na površini jezika, respiratornih i gastrointestinalnih problema, gubitku apetita, letargičnosti, gubitku kose, rane zarastaju sporije i kosa više opada.
Namirnice koje sadrže najveće količine cinka su: meso, posebno crveno koje treba konzumirati u umjerenim količinama, školjke poput kamenica, ali i rakovi i škampi, mahunarke poput slanutka, leće i graha, sjemenke lana, bundeve, konoplje i tikvice, orašasti plodovi poput pinjola, kikirikija, indijskih oraščića i badema, mliječni proizvodi u obliku sira i mlijeka, jaja, cjelovite žitarice, krumpir, grašak i kelj, te tamna čokolada.
Photo: Web izvor

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

18 − 17 =

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.